Kiedy warto zainwestować w stronę internetową?

Firma niemająca strony internetowej praktycznie nie istnieje lub wegetuje. Dzisiaj większość konsumentów poszukuje informacji o usługach i produktach w Internecie. To również najprostszy sposób na porównanie ofert kilku firm oraz zapoznanie się z ich asortymentem, a nawet opiniami klientów. Strona internetowa realizuje cele biznesowe. Jednym z głównym celów podejmowanych przez właścicieli firm jest wzrost przychodów. Oznacza to, że inwestycja w stronę internetową opłaca się wtedy, kiedy zwrot z niej jest dodatni. Tak jest…prawie w każdym przypadku.

Czy potrzebujesz strony internetowej? Właściwie każda firma jej potrzebuje, jednak wyróżnić możemy kilka okoliczności, kiedy jej brak oznacza wyraźnie ograniczone szanse na rozwój.

Twoja firma ma zasięg globalny

Odległość we współczesnych czasach przestała być przeszkodą dla realizacji jakichkolwiek celów, również biznesowych. Mamy szeroką paletę możliwości kontaktu i świadczenia usług pomimo dzielących nas kilometrów. Nieocenioną pomoc otrzymujemy w tym przypadku od Internetu. Firma o globalnym zasięgu wykorzystuje stronę internetową do kilku celów. To dzięki niej możliwe jest jej znalezienie przez klientów z różnych stron kraju, a nawet świata. Za jej pośrednictwem prezentowana jest firma i jej oferta. To również ona umożliwia kontakt z firmą o każdej porze dnia…i nocy. Strona internetowa ułatwia prowadzenie firmy o zasięgu globalnym, a czasami jest jednym słusznym rozwiązaniem w takich okolicznościach.

…ale też lokalny

Coraz więcej firm przenosi swój biznes do Internetu. Są też takie, które wykorzystują go tylko (albo aż) w celach reklamowych i marketingowych. Strony www posiadają już sklepy stacjonarne, usługodawcy świadczący usługi w swoich biurach i firmy działające w obszarze konkretnego miasta lub województwa. Ich obecność w sieci pozwala potencjalnym klientom na ich szybkie i łatwe odnalezienie. Bardzo pomocne jest pozycjonowanie z uwzględnieniem fraz z konkretną lokalizacją. W ten sposób potencjalny klient szukający danej usługi online jest w stanie Cię znaleźć. Powodzenie zależy jednak od skuteczności pozycjonowania. Twoja strona powinna wyświetlać się w wynikach TOP10.

Chcesz pozyskać nowych klientów

„Apetyt rośnie w miarę jedzenia”, im więcej klientów posiadasz, tym większa jest chęć pozyskania kolejnych. Ponadto czasem mamy poczucie, że znajdujemy się w martwym punkcie, nie dostrzegamy postępu w swoich działaniach. Klientów może nie ubywa, ale też nie ma ich więcej. To idealny moment na zmiany i nowe inwestycje. Szukaj nowych klientów tam, gdzie jest ich najwięcej. Czy wiesz, że zgodnie z danymi GUS dostęp do Internetu ma 84% Polaków? Korzysta z niego też aż 90% przedsiębiorstw. To największa platforma reklamowa, wirtualny biurowiec i centrum handlowe o niekończącej się powierzchni handlowej. To za pośrednictwem Internetu współczesny Polak poszukuje mebli do swojego mieszkania, fryzjera w okolicy, architekta wnętrz do aranżacji swojego nowego domu czy paneli fotowoltaicznych wraz z ofertą dofinansowania.

Zależy Ci na kreowaniu pozytywnego wizerunku

Strona internetowa to idealne miejsce do kreowania swojego wizerunku. Jest wizytówką firmy, więc od niej zależy pierwsze wrażenie, które powinno być oczywiście jak najlepsze. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na prowadzenie bloga firmowego czy sekcji z aktualnościami i poradnikami. Dzielą się wiedzą i doświadczeniem, wzbudzając tym samym większe zaufanie wśród swoich (potencjalnych) klientów. Konsumenci oczekują, że firma, na którą się decydują, zatrudnia osoby, które mogą być dla nich również wsparciem. Za pośrednictwem bloga firmowego możesz udostępniać instrukcje obsługi oferowanych przez siebie sprzętów, możliwości zastosowania innowacyjnego produktu, inspiracje modowe z wykorzystaniem ubrań z Twojej oferty czy też pomysły na aranżacje, w których pierwszoplanowe role odgrywają produkowane przed Ciebie meble. Klient ma wtedy pewność, że Ty po prostu dobrze znasz się na tym, co robisz.

Szukasz sposobu na prezentację swojej oferty

Kiedyś był ulotki i plakaty…nadal są, ale mają silną konkurencję – reklamy w Internecie i strony www. Reklama papierowa nadal ma swoich zwolenników i nie przestała być skuteczna, ale pojawienie się reklamy online nieco osłabiło jej działania. Jest to uwarunkowane wygodą, z jaką kojarzymy Internet oraz jego nieograniczonymi możliwościami reklamowymi. Stronę internetową możesz wykorzystać do zaprezentowania swojej oferty. Ułatwia przedstawienie szczegółów sprzedawanych przez Ciebie produktów i ich porównanie. Każdy w dowolnym momencie może sprawdzić, jakie usługi oferujesz i co obejmuje cena. Klient docenia możliwość poznania Ciebie bliżej bez wychodzenia z domu czy też podczas urlopu na drugim końcu Europy.

Istnieje już ponad miliard stron internetowych. Na pytanie „Kiedy warto zainwestować w stronę internetową” odpowiadamy, że zawsze, kiedy zależy nam na wzroście sprzedaży, rozpoznawalności, zysków i zaufania. Należałoby raczej zapytać, jakie cechy powinna posiadać dobra strona internetowa, aby pokonać tak dużą i wciąż rosnącą konkurencję.