Na co zwracać uwagę przy wyborze wykonawcy stron www?

Masz tylko jedną szansę, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Strona internetowa jest wirtualnym odzwierciedleniem Twojej marki. Powinna więc reprezentować ją w możliwie jak najlepszy sposób. Jest to trwały ślad w sieci, od którego zależy wizerunek Twojej firmy. Jak wybrać wykonawcę strony internetowej, aby wyróżnić się spośród konkurencji, znaleźć się na wysokiej pozycji w Google i zyskać wirtualną wizytówkę odpowiadającą charakterowi Twojej marki?

Kompleksowa realizacja

Przy wyborze wykonawcy wiele firm jako priorytet traktuje cenę, która ma wyjątkowo duże znaczenie szczególnie przy ograniczonym budżecie. Zanim jednak zdecydujesz się na „tanią” ofertę, sprawdź, co obejmuje cena. Może się okazać, że pozornie niski koszt w efekcie stanie się dużym wydatkiem. Dlaczego?

Przede wszystkim strona internetowa to nie tylko szata graficzna i tekst. To znacznie więcej, ponieważ musi być ona przystosowana do warunków, jakie dyktuje Google. Dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana zgodnie z zasadami SEO będzie zajmowała wyższą pozycję w wyszukiwarkach. To gwarancja wzrostu konwersji, liczby użytkowników i klientów. Ponadto współcześni internauci korzystają z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Strona www musi być więc responsywna, aby dobrze wyświetlała się na wielu urządzeniach. Dodatkowo warto zadbać nie tylko o „jakąś” treść, ale o treść wartościową, unikalną i kreatywną. Każda z tych usług to koszt dla zlecającego. W pakiecie ostateczna cena jest niższa. Zatem usługa wykonania strony www powinna obejmować projekt, pozycjonowanie, teksty, ale też stałą obsługę.

Wsparcie techniczne i stała współpraca

Strona internetowa, aby była przez cały czas widoczna w sieci, musi „żyć”. Co to oznacza? Musi się zmieniać, regularnie powinny pojawiać się na niej nowe treści, a także należy wprowadzać zmiany z uwzględnieniem wciąż pojawiających się kolejnych trendów. Kluczową rolę dla skuteczności zmian odgrywają statystyki i raporty generowane przez nowoczesne narzędzia. Dzięki nim dowiadujemy się o ilości wejść na stronę, pochodzeniu użytkowników, najczęściej odwiedzanych podstronach, ale i porzuconych koszykach i produktach cieszących się największą popularnością. Wykonawca strony www nie powinien swojego klienta pozostawiać sam na sam z nową witryną. Ponadto to na nim spoczywa odpowiedzialność za jej sprawne działanie, a więc aspekty techniczne.

Gotowy szablon czy indywidualny projekt?

Strony internetowe są projektowe przy użyciu konkretnych narzędzi. Są to również gotowe szablony, na podstawie których powstaje nowa strona www. Cechują się ustalonym układem graficznym i stylem. Wystarczy tylko uzupełnić szablon o tekst, grafikę i inne dodatki, czasem możliwe jest wprowadzenie niewielkich modyfikacji. Gotowy szablon stawia dużo ograniczeń, nie można dostosować strony we wszystkich aspektach do potrzeb klienta. To klient i jego firma muszą się dopasować do strony. Inaczej jest w przypadku indywidualnych projektów, wymagających znacznie większego nakładu pracy. To witryna szyta na miarę, odpowiadająca charakterowi i stylowi marki. Wykonawca nie korzysta z gotowców, a stawia stronę od podstaw. Klient może więc liczyć na unikalną szatę graficzną, oryginalny układ strony, wysoką jakość skryptu, ale też wsparcie merytoryczne eksperta. Mamy ponadto nieograniczony wybór dodatkowych funkcji, narzędzi i dodatków. Tylko indywidualny projekt może zagwarantować idealne odzwierciedlenie założeń, wizji planów klienta.

Kreatywne i różnorodne portfolio

Każda firma interaktywna na swojej stronie internetowej powinna posiadać portfolio. To po nim jesteśmy w stanie ocenić jej możliwości, specjalizacje i znajomość najnowszych trendów w designie. Niektórzy wykonawcy zajmują się tworzeniem stron tylko dla konkretnych branży. Zanim więc zdecydujesz się na współpracę, sprawdź, czy wybrana firma będzie Ci w stanie pomóc i zaproponuje to, czego oczekujesz. Są również tacy wykonawcy, którzy poruszają się w obszarze tylko jednego stylu. Mają oni zdecydowanie mniejszy zakres działania, ale być może taki sposób prezentacji marki odpowiada Ci najbardziej. W portfolio znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań, które stawiasz sobie na etapie wyboru wykonawcy.

Strona www wykonawcy. Nie każdy szewc bez butów chodzi…

To od tego powinieneś zacząć…od strony internetowej firmy interaktywnej. W jej przypadku pojęcie „strona jako wirtualna wizytówka” nabiera jeszcze większego znaczenia. Wyobraź sobie fotografa, który ma swoje zdjęcia słabej jakości albo producenta telefonów komórkowych, korzystającego ze smartfonu słabej jakości. Podobnie jest z projektantami stron internetowych. Ich własne powinny w możliwie jak najlepszy sposób prezentować ich możliwości. Jak trafiłeś na stronę internetową wykonawcy? Czy była ona w TOP10 wyszukiwań w Google? Jakie zrobiła na Tobie pierwsze wrażenie? Czy znajdujesz na niej odpowiedzi na wszystkie interesujące Cię pytania?

Firma wykonująca dla Ciebie stronę internetową powinna dać się poznać i chcieć poznać Ciebie. Wykonawca z wiedzą i doświadczeniem zaproponuje Ci najlepsze dla Ciebie rozwiązanie, abyś otrzymał to, co w pełni będziesz w stanie wykorzystać i rozwijać. Od niego zależy w znaczącym stopniu, jak Twoja strona www będzie Cię reprezentowała w sieci.